2500-1000 π.Χ

2012-03-13 01:43
Ο Αβραάμ έζησε περίπου το 2000 π.Χ. Εμφανίζεται ως εκλεκτός του Θεού και προπάτορας του Ιησού Χριστού. Εξ’ αρχής ο Θεός του υπόσχεται: «Καί ἐνευλογηθήσονται ἐν σοί πᾶσαι αἱ φυλαί τῆς γῆς». Αυτό το εν σοι σημαίνει τον Χριστό. Αμέσως μετά την κλήση του ο Αβραάμ «ἐπορεύθη» προ τα κει που του...
2012-03-16 23:43
Ο Ισαάκ ήταν γιος του Αβραάμ. Το όνομά του σημαίνει γέλιο, διότι η μητέρα του Σάρα γέλασε μόλις ενημερώθηκε πως επρόκειτο να κυοφορήσει διότι ήταν μεγάλη σε ηλικία. Ο Ισαάκ παρέμεινε άτεκνος για 20 έτη. Κι όμως «εδέετο» στον Θεό να λυθεί η ατεκνία...
2012-03-19 09:13
 Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη ο Ιακώβ έζησε περίπου τον 18ο αι. π.Χ. Ήταν ο δεύτερος γιος του Ισαάκ και της Ρεβέκκας και είχε έναν δίδυμο αδερφό, τον Ησαύ, ο οποίος γεννήθηκε λίγο πριν απ' αυτόν. Κατά την γέννα κρατούσε στο χέρι του την φτέρνα του Ησαύ. Ήταν ο αγαπητός γιος της μητέρας του,...
2012-03-20 17:40
 Ο Ιωσήφ ο Πάγκαλος έζησε περίπου το 1600 π.Χ. Ήταν το ενδέκατο παιδί του Ιακώβ του επονομαζόμενου Ισραήλ. Ο πατέρας του τον αγαπούσε περισσότερο από τα άλλα τα αδέλφια του αφενός μεν γιατί ήταν το πρώτο παιδί της αγαπημένης του γυναίκας Ραχήλ, αφετέρου δε γιατί ήταν ένα παιδί στολισμένο με...
2012-03-21 00:43
Ο πολιτισμός που άκμασε στον ελληνικό χώρο κατά την ύστερη εποχή του χαλκού (1600-1100π.Χ.) πήρε το όνομά του από τις Μυκήνες για δύο κυρίως λόγους. Η πόλη αυτή υπήρξε το σπουδαιότερο κέντρο αυτού του πολιτισμού και, ταυτόχρονα, ήταν η πρώτη πόλη του μυκηναϊκού κόσμου που ήρθε στο φως, με τις...
2012-03-21 01:06
      Ο Χαμουραμπί ή Χαμμουραμπί (1792-1750 π.Χ.) ήταν βασιλιάς της Βαβυλώνας. Ήταν ο μεγάλος γιος του Σιν Μουβαλίτ, τον οποίο και διαδέχθηκε. Ήταν μεγάλος μεταρρυθμιστής, νομοθέτης και κατακτητής. Κατά την βασιλεία του, η Βαβυλώνα ήταν το κύριο...
2012-03-21 22:30
To Έπος του Γκιλγκαμές είναι ένα επικό ποίημα από την περιοχή της Βαβυλωνίας κι αποτελεί το αρχαιότερο καταγραμμένο λογοτεχνικό έργο της ανθρωπότητας. Πρόκειται για τη συλλογή θρύλων και ποιημάτων των Σουμερίων για τον Γκιλγκαμές, φημισμένου βασιλιά της Μεσοποταμιακής πόλης Ουρούκ, (μυθολογικό...
2012-03-22 00:33
Οι Χετταίοι λεγόμενοι και Χιττίτες ήταν ένας αρχαίος ιστορικός λαός που αναφέρεται και στην Αγία Γραφή. Μιλούσαν μια «ινδοευρωπαϊκή γλώσσα» του ανατολικού κλάδου, καλούμενη χεττιτική γλώσσα. Οι Χετταίοι ίδρυσαν αυτοκρατορία και πολιτισμό στη κεντρική Μικρά Ασία, σημερινή Τουρκία περί το 1500 π.Χ....
2012-03-23 00:32
Αἰγύπτιοι - Ρᾶ Σύμφωνα μὲ τὴν αἰγυπτιακὴ μυθολογία, ὁ θεὸς Ρὰ ἦταν ὁ δημιουργὸς τῶν θεῶν, τῶν ἀνθρώπων, τοῦ κόσμου. Ἔμβλημά του ἦταν ὁ ἥλιος, τὸ σύμβολο τῆς ζωῆς, τοῦ φωτός, τῆς γονιμότητας. Ἕδρα τῆς λατρείας ὑπῆρξε ἡ πόλη Ἀννοὺ (Ἡλιούπολη), δηλαδὴ τὸ σημερινὸ βορινὸ προάστιο τοῦ Καΐρου,...
2012-03-23 00:44
Τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα της βασιλείας του είναι: Ίδρυση της νέας πρωτεύουσας Αθωνόπολης (= Akhet-aten = Ορίζων του Άθωνος) και ασπασμός της μονοθεϊστικής θρησκείας του Άθωνος (Aton ή Άθων) (1347 or 1336). Ο Αμένωφις Δ' (περίπου 1353-1335 π.Χ.), περισσότερο γνωστός με το όνομα...
2012-03-23 01:05
Η Ασσυρία ηταν αρχαία χώρα Βασίλειο της Μεσοποταμίας στην κοιλάδα του Τίγρη που έλαβε την ονομασία της από την αρχική πόλη-κράτος Ασσούρ, που έφερε το όνομα του ομώνυμου θεού. Το Ασσυριακό κράτος απετέλεσε επανειλημμένα αυτοκρατορία της οποίας η μεγαλύτερη ακμή της προσδιορίζεται μεταξύ του 9ου...
2012-03-23 01:45
Ο Ραμσής Β΄ ή αλλιώς γνωστός ως Ραμσής ο Μεγάλος, (στην ελληνική βιβλιογραφία μπορεί να βρεθεί και ως Ραμέσης Β΄, ενώ στην αρχαία Ελλάδα ήταν γνωστό και ως Οζυμάνδιος από τη παραφθορά του επίσημου βασιλικού τίτλου του Ραμσή που ήταν Ούσερ-μαατ-ρε Σέτεφ-εν-ρε), ήταν ο τρίτος Φαραώ της 19ης...
2012-03-23 01:57
Σαλμανασάρ. Όνομα πέντε βασιλιάδων της Ασσυρίας, κατά την αρχαιότητα.
 Σαλμανασάρ Α’ (; – 1244; π.Χ.). Βασιλιάς της Ασσυρίας (1273;-44; π.Χ.). Ήταν γιος και διάδοχος του Αντάντ-Νιραρί Α’. Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του κατέκτησε τη νότια Αρμενία, τη βόρεια Μεσοποταμία και τη δυτική Μικρά...
2012-05-18 14:18
Μετά τον θάνατο του Ιωσήφ «ανέστη βασιλεύς έτερος» ο οποίος δεν γνώριζε την ιστορία και τις υπηρεσίες του Ιωσήφ προς τον αιγυπτιακό λαό στα εδάφη του οποίου βρίσκονταν οι ισραηλίτες. Ποιος όμως ήταν αυτός ο βασιλεύς; Οι πόλεις Πειθώμ και Ραμεσή που αναφέρει η Βίβλος κτίστηκαν υπό του Ραμσή ΙΙ ο...
2012-05-19 01:11
Ο Μωυσής στα χρόνια που έζησε κοντά στον πεθερό του Ιοθόρ ήταν ποιμένας προβάτων. Μια μέρα οδήγησε το κοπάδι του πέρα των ορίων της ερήμου κοντά στο όρος Χωρήβ. Εκεί φανερώθηκε σ’ αυτόν άγγελος Κυρίου υπό τη μορφή πυρός εξερχομένου εκ μιας βάτου, η οποία μεν εφλέγετο αλλά δεν...
2012-05-21 18:15
Ο Μωυσής και ο Ααρών αφού ανέλαβαν το έργο της λυτρώσεως του Ισραήλ και την έξοδο του λαού τους από την Αίγυπτο, όχι ως αυτόκλητοι λυτρωτές, αλλά ως θεόκλητοι απεσταλμένοι του Κυρίου, κατέφτασαν στα ανάκτορα του Φαραώ για να του ανακοινώσουν τις εντολές του Θεού (πρόκειται προφανώς περί του Φαραώ...
2012-05-26 12:10
Δύο εκατομμύρια ισραηλιτών συγκεντρώθηκαν στην πόλη Σοκχώθ διά να εξέλθουν εκ της Αιγύπτου.  Συνολικά οι Εβραίοι διέμειναν στην Αίγυπτο 430 χρόνια. Τη νύχτα που προηγήθηκε της εξόδου, ο Θεός μίλησε στον Μωυσή και τον Ααρών και τους έδωσε οδηγίες για το πως θα πρέπει  εφεξής να...
2012-05-30 16:46
Το ταξίδι αυτό διήρκησε δύο μήνες. Το πρώτο πέρασμά τους έγινε από την έρημο Σουρ. Διέσχισαν 12 χλμ επί της αμμώδους παραλίας της χερσονήσου του Σινά, έχοντας δεξιά τους την Ερυθρά Θάλασσα και αριστερά τους τη φαλακρή χαμηλή οροσειρά.  Τρεις ολόκληρες μέρες οι Ισραηλίτες δεν έβρισκαν εκεί...
2012-06-01 21:12
Οι Ισραηλίτες μετά την Ραφιδείν έφθασαν στους πρόποδες του όρους Σινά, όπου εκεί ο Θεός κάλεσε τον Μωυσή στην κορυφή του όρους για να συνάψει την διαθήκη Του με τους Εβραίους. Ο Κύριος κάλεσε τους Ισραηλίτες στο ιερατικό αξίωμα κατονομάζοντας αυτούς έθνος άγιο, ώστε δι αυτών να ευλογηθούν πάντα...
2012-06-16 00:31
Ο Μωυσής ανέβηκε στην κορυφή του όρους Σινά, όπου εκεί παρέμεινε 40 μέρες δίχως τροφή και νερό μέσα στη φωτεινή νεφέλη της παρουσίας του Θεού. Εκεί ο Κύριος του έδωσε οδηγίες για την ίδρυση της Σκηνής του Μαρτυρίου. Βάση αυτών των οδηγιών όλοι οι ισραηλίτες εν αρχή έπρεπε να προσφέρουν χρυσό,...
2012-06-21 09:43
Η χρονική παράταση του Μωυσέως στην κορυφή του όρους Σινά έφερε αναταραχή στο λαό του Ισραήλ. Κάποιοι μάλιστα επαναστάτησαν εναντίον του Ααρών, απαιτώντας από αυτόν να κατασκευάσει κάποιο αγαλματίδιο για θεό ώστε να έχουν αισθητή την παρουσία του θεού στη ζωή τους. Ίσως οι ισραηλίτες υπέθεσαν ότι...
2012-06-21 09:47
1250 π.Χ Η έξοδος των Εβραίων από την Αίγυπτο. Μωυσής. Πριν αναφερθούμε στον θαυμαστό βίο του Μωϋσέως θα εξετάσουμε το κείμενο από το οποίο πληροφορούμεθα την δράση του Μωυσή αν είναι αυθεντικό Μωσαϊκό κείμενο ή όχι. Και αυτό γιατί από τον 16ο αι. ἀρχισε μια έντονη αμφισβήτηση της Μωσαϊκότητας...
2012-06-29 13:17
Ο Κύριος κάλεσε τον Μωυσή στη Σκηνή του μαρτυρίου για να του δώσει οδηγίες σχετικές με το τελετουργικό των θυσιών που έπρεπε να ακολουθήσει  ο ισραηλιτικός λαός. Όπως θα δούμε όλο το πλαίσιο των νομικών διατάξεων που διέπουν το Λευιτικό, σκοπό έχουν να καλλιεργήσουν στους Εβραίους την...
2012-07-09 17:12
Δύο είναι κατηγορίες των αμαρτημάτων. Οι θανάσιμες αμαρτίες οι οποίες τιμωρούνταν είτε με την θανάτωση του αμαρτήσαντος είτε με την ποινή του αποσυναγώγου και οι συγγνωστές αμαρτίες για τις οποίες ορίστηκαν κάποιες θυσίες ανάλογα με το αμάρτημα. Α) Αν κάποιος αρχιερέας αμάρτανε ήταν σαν να...
2012-07-11 01:58
  Ο Μωυσής οδήγησε τον Ααρών και τους υιούς του στην είσοδο της Σκηνής του Μαρτυρίου με σκοπό να τους χειροτονήσει ιερείς όπως τον διέταξε ο Θεός. Ακολουθήθηκε ένα συγκεκριμένο τελετουργικό. Αρχικά τους έλουσε. Το λούσιμο συμβόλιζε τη μεγάλη αγιότητα και καθαρότητα που έπρεπε να έχουν οι...
2012-07-13 00:58
Α) Καθαρά και ακάθαρτα ζώα: Όπως πολύ εύστοχα λέει ο Ωριγένης, ο διαχωρισμός αυτός μεταξύ καθαρών και ακάθαρτων ζώων έγινε ώστε «αγίαν την ψυχήν είναι εκπαιδεύων». Ο Θεός δηλαδή θέλησε να απαγορεύσει στους ισραηλίτες τη βρώση κάποιων ζώων, όχι γιατί αν τα τρώγανε θα πάθαιναν κάποιο κακό στην...
2012-08-05 01:23
Στο Λευιτικό ο Θεός απαγόρευε  την σύναψη γάμου όταν υπήρχε  συγγένεια αίματος ή εξ’ αγχιστείας. Πλήθος τέτοιων γάμων γίνονταν την εποχή εκείνη μεταξύ των Περσών, αλλά και μεταξύ των Αιγυπτίων. Απαγορεύονταν επίσης τα συζυγικά καθήκοντα κατά το χρόνο των εμμήνων ρεύσεων των γυναικών....
2012-08-05 01:40
Λευιτικόν: 1) Αιματηρές και αναίμακτες θυσίες Ο Κύριος κάλεσε τον Μωυσή στη Σκηνή του μαρτυρίου για να του δώσει οδηγίες σχετικές με το τελετουργικό των θυσιών που έπρεπε να ακολουθήσει  ο ισραηλιτικός λαός. Όπως θα δούμε όλο το πλαίσιο των νομικών διατάξεων που διέπουν το Λευιτικό,...
2012-09-28 01:18
  Μετά την παραμονή του Ισραήλ στο όρος Σινά,  πορεύθηκαν  προς την κατάκτηση της γης Χαναάν δηλαδή της γης της επαγγελίας. Αυτό απαιτούσε στρατιωτική οργάνωση. Αριθμήθηκαν λοιπόν  οι άνδρες των δώδεκα φυλών από είκοσι ετών και άνω και μόνο αυτοί που είχαν τη δυνατότητα να...
2012-10-31 01:10
                Ο Μωυσής στο «Δευτερονόμιον», αρχικά θυμίζει στη νέα γενιά των Εβραίων τις ευεργεσίες αλλά και την αυστηρότητα του νόμου του Θεού. Τούτο το κάνει για να παρακινήσει στους Ισραηλίτες σε τέλεια υπακοή στο νόμο του Θεού λίγο...
2012-11-12 12:21
  Μετά τον θάνατο του Μωυσή ο Θεός μίλησε στον Ιησού του Ναυή λέγοντας: «Μωυσής ο θεράπων μου τελεύτηκε». Ο Θεός ονομάζει τον Μωυσή με το ένδοξο όνομα «θεράπων». Ακόμη κι αν τον τιμώρησε να μην εισέλθει στη γη της Επαγγελίας, ο Θεός όμως ακόμη και όταν τιμωρεί δεν παύει να...
2012-11-16 21:38
Η ιστορία των Κριτών διαδραματίζεται περίπου από το 1250-1050 π.Χ.  Το Ισραήλ παρότι είχε λάβει εντολή από τον Θεό να αφανίσει όλους τους λαούς που κατοικούσαν στη Χαναάν, εντούτοις εξ’ αμελείας και όχι εξ’ αδυναμίας δεν τους εξολόθρευσαν πλήρως οργίζοντας έτσι εναντίον τους τον...
2012-11-17 16:09
ΓΕΔΕΩΝ και ΑΒΙΜΕΛΕΧ Οι Ισραηλίτες λόγω της αποστασίας τους κατά του Θεού έπεσαν στα χέρια των Μαδιανιτών. Η κατοχή των Μαδιανιτών ήταν πολύ σκληρή για του Εβραίους, με αποτέλεσμα αυτοί να προσφύγουν στα βουνά και στις οπές της γης για να γλιτώσουν απ’ αυτή την καταπίεση. Κάτω απ’ αυτές τις...
2012-11-18 23:28
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΕΦΘΑΕ Ο Ιεφθάε ήταν ο 13ος κατά σειρά κριτής του Ισραήλ και ένας από τους πιο σημαντικούς. Την περίοδο κατά την οποία έζησε, οι ισραηλίτες φτάσανε σε αποστασία φρικτή δεν ελάτρευαν μόνο τον Βάαλ και την Αστάρτη, αλλά και τους άλλους θεούς των γειτονικών περιοχών. Έτσι έπεσε...
2012-11-19 08:46
Ο Σαμψών του οποίου την ιστορία διαβάζουμε στο βιβλίο των Κριτών της Παλαιάς Διαθήκης, δεν εστάλη ως κριτής για να απελευθερώσει τους ισραηλίτες όπως οι υπόλοιποι κριτές, αλλά για να προετοιμάσει την απελευθέρωση την οποία αργότερα έφεραν ο Ηλίας και ο Σαμουήλ. Την...
2012-11-19 18:24
Μιχαίας και η ανασυγκρότηση του Ισραήλ. Το τέλος της εποχής των Κριτών. Ζούσε κάποτε ένας ισραηλίτης ονόματι Μιχαίας, ο οποίος κάποτε έκλεψε από τη μητέρα του ένα σεβαστό ποσό. Η μητέρα του καταράστηκε τον κλέφτη και αυτό το άκουσε ο Μιχαίας και ήλθε  έτσι σε μετάνοια. Παρέδωσε το...
2012-11-21 15:11
Ρουθ           Το βιβλίο της Ρουθ παρεμβάλλεται μεταξύ των Κριτών και των Βασιλειών στην Παλαιά Διαθήκη. Περιγράφει ένα ερωτικό ειδύλλιο μεταξύ της Ρουθ και του Βοόζ. Ο σκοπός του βιβλίου είναι ιστορικός και διδακτικός....
2012-11-23 19:26
Διαβάζουμε στην Παλαιά Διαθήκη ιδιαίτερα στα βιβλίο των Κριτών και των Βασιλειών για την ύπαρξη κάποιων άγνωστων σήμερα λαών οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ιστορία του ισραηλιτικού λαού. Οι Φιλισταίοι για παράδειγμα ήταν πολυάριθμοι και ισχυροί και τους απαντάμε έντονα στην ιστορία...
2012-11-25 00:56
Η πιο ξακουστή απ’ όλες τις μεγάλες πολεμικές επιχειρήσεις των ηρωικών χρόνων ήταν ο πόλεμος εναντίον της Τροίας, τον οποίο εξύμνησε ο πιο παλιός αλλά συγχρόνως και ο πιο ένδοξος ποιητής των ελλήνων ο Όμηρος. Τα ιστορικά στοιχεία τα οποία παραθέτει ο ιστορικός Παπαρηγόπουλος είναι βασισμένα στην...
2012-11-28 01:42
Οι πρώτοι κάτοικοι της Ελλάδας Οι πρώτοι κάτοικοι της Ελλάδας ήρθαν από την Ασία ήταν οι λεγόμενοι Άριοι, ινδοευρωπαϊκής καταγωγής, οι οποίοι αρχικά είχαν πολλά κοινά γνωρίσματα μεταξύ τους,  σταδιακά όμως διασκορπίστηκαν σε όλη την Ευρώπη δημιουργώντας διάφορες φυλές...
2013-01-10 17:33
Α΄ Βασιλειών ΣΑΜΟΥΗΛ         Υπήρχε κάποιος άνθρωπος ονόματι Ελκανά ο οποίος είχε παντρευτεί δύο γυναίκες. (ανεκτή η πολυγαμία στην Π. Διαθήκη). Τα ονόματα των συζύγων του Ελκανά ήταν Φεννάνα που σημαίνει Μαργαρίτης, και Άννα που σημαίνει χάρις. Η...
2013-07-29 18:31
Α΄ Βασιλειών Υπήρχε κάποιος άνθρωπος ονόματι Ελκανά ο οποίος είχε παντρευτεί δύο γυναίκες. (ανεκτή η πολυγαμία στην Π. Διαθήκη). Τα ονόματα των συζύγων του Ελκανά ήταν Φεννάνα που σημαίνει Μαργαρίτης, και Άννα που σημαίνει χάρις. Η Φεννάνα απέκτησε δύο παιδιά, ενώ αντιθέτως της Άννας η μήτρα είχε...
2013-09-06 00:54
1010 π.Χ ΔΑΥΙΔ Ο Θεός κάλεσε τον Σαμουήλ στην Βηθλεέμ για να του δείξει τον νέο εκλεκτό ο οποίο ήταν γιος του Ιεσσαί ο μικρότερος και ο πιο «ασήμαντος». Ο Δαυίδ. Θα ήταν τότε μόλις είκοσι ετών τσομπάνος στο επάγγελμα. Ξανθός στα μαλλιά, πράγμα παράξενο για την περιοχή που οι άνθρωποι είναι συνήθως...
2017-05-16 12:02
ΠΡΟΛΟΓΟΣ                 Ερχόμαστε πλέον στα ποιητικά βιβλία της Π. Διαθήκης τα οποία είναι οκτώ: Ιώβ, Ψαλμοί, Παροιμίαι, Εκκλησιαστής, ‘Ασμα Ασμάτων, Σοφία Σολομώντος, Σοφία Σειράχ και Θρήνοι. Ονομάζονται ποιητικά διότι...
2017-06-09 18:33
Πρόλογος             Όλοι οι ψαλμοί είναι 150. Δεν ανήκουν όμως όλοι στον Δαυίδ:             Οι ψαλμοί 1-40 ανήκουν στον...
2017-07-17 00:27
Ψαλμός πεντηκοστός πρώτος (να΄)   Τι εγκαυχά εν κακία ο δυνατός; Ανομίαν όλην την ημέραν, αδικίαν ελογίσατο η γλώσσα σου, ωσεί ξυρόν ηκονημένον εποίησας δόλον. Ηγάπησας κακίαν υπέρ αγαθωσύνην, αδικίαν υπέρ του λαλήσαι δικαιοσύνην. Ηγάπησας πάντα τα ρήματα καταποντισμού, γλώσσαν δολίαν. Δια...
2017-07-17 00:27
Ψαλμός εκατοστός πρώτος (ρα΄)     Κύριε, εισάκουσον της προσευχής μου και η κραυγή μου προς σε ελθέτω. Μή αποστρέψης το πρόσωπον σου απ΄ εμού εν ή αν ημέρα θλίβωμαι, κλίνον προς με το ούς σου· εν ή αν ημέρα επικαλέσωμαι σε, ταχύ επάκουσον μου. Ότι εξέλιπον ωσεί καπνός αι ημέραι...
2017-10-16 15:43
ΠΡΟΛΟΓΟΣ                       Τα τέσσερα βιβλία Παροιμίαι, Εκκλησιαστής, Άσμα Ασμάτων, Σοφία Σολομώντος αποδίδονται στον Σολομώντα. Ο Σολομών υπήρξε ειρηνικός βασιλεύς εν αντιθέσει προς τον πατέρα...
2018-02-16 21:26
  ΠΡΟΛΟΓΟΣ             Συγγραφέας του βιβλίου είναι ο Σολομώντας. Στο «Εκκλησιαστή» τίθεται ένα σοβαρό ζήτημα. Η έννοια της μετά θάνατον ζωής και ως εκ τούτου η απονομή δικαιοσύνης ή τιμωριών μετά τον θάνατο του ανθρώπου. Μη ξεχνάμε πως...

Επαφή